Thursday, July 9, 2009

Biodata Cikgu Saifudin


Siapa Cikgu Saifudin?

Cikgu Saifudin…Mungkin satu nama baharu dalam dunia bloger tanah air. Namun, di sebalik riak wajahnya yang tenang itu terdapat sesuatu yang bermakna boleh dikongsi. Dengan rendah hati, penulis memaparkan di sini, biodata siapakah cikgu Saifudin secara eklusif buat anda semua.

Cikgu Ahmad Saifuddin b. Che Rosed dilahirkan di kampung Jeli, Kelantan pada 3.6.1981. Mendapat pendidikan awal di Sek. Keb. Jeli. Seterusnya meneruskan pengajian di Sek.men Agama Arab (Nahdatul Ulum Jeli), menamatkan persekolahan menengahnya di Sek.Men. Agama Arab (Al-Sabirin Ayer Lanas, Jeli). Pencapaian akademiknya semasa di sekolah menengah adalah boleh dikatakan pada tahap yang sederhana sahaja. Walau bagaimanapun, bersekolah di luar bandar dengan pencapaian setiap peperiksaan utama negara mendapat gred 1 adalah sesuatu yang boleh dibanggakan juga.

Pendidikan tinggi.

Cikgu Saifudin melanjutkan pelajaran tinggi di Universiti Malaya Kuala Lumpur dalam jurusan Usuludin dan Falsafah. Pengkhususan dalam bidang dakwah dan kepimpinan menjadi pilihannya. Minat yang mendalam dalam pembangunan insan membuatkan cikgu saifudin begitu meminati bidang tersebut. Namun, setelah mendapat tawaran melanjutkan pelajaran dari Universiti Pendidikan Sultan Idris, maka beliau telah membuat keputusan untuk menerima tawaran tersebut. Kerjaya sebagai guru menjadi pilihan.


Semasa Di Universiti

Bersambung…..

3 comments:

Anonymous said...

assalamualikum cikgu..
waaa...da ada blog da..
siap tulis dlm kertas soklan bm ktorg lagi..
hehe..
peace2..
jgn mara..

Anonymous said...

assalamualaikum cikgu....................salam ukhwah drpd kitorang.........................

Anonymous said...

assalamualaikum cikgu..........tmbahlah skit input tentang isu semasa kat blog cikgu...................